PÍNDOLA FORMATIVA:RESILIÈNCIA I VINCLES AFECTIUS. Un abordatge teoricopràctic cap a la intervenció amb la infància en situació de vulnerabilitat i/o risc social.

 
Activitat realitzada a l'empara del CONVENI DE COL·LABORACIÓ ENTRE LA GENERALITAT, A través DE LA VICEPRESIDÈNCIA SEGONA I CONSELLERIA DE SERVICIS SOCIALS, IGUALTAT I HABITATGE, I EL COL·LEGI OFICIAL DE TREBALL SOCIAL DE VALÈNCIA, EL COL·LEGI OFICIAL DE TREBALL SOCIAL D'ALACANT,  EL COL·LEGI OFICIAL DE TREBALL SOCIAL DE CASTELLÓ, EL COL·LEGI OFICIAL DE PEDAGOGS I PSICOPEDAGOGS DE LA COMUNITAT VALENCIANA,  EL COL·LEGI OFICIAL D´EDUCADORES I EDUCADORS SOCIALS DE LA COMUNITAT VALENCIANA, L'IL·LUSTRE COL·LEGI D'ADVOCATS DE VALÈNCIA I EL COL·LEGI OFICIAL DE PSICOLOGIA DE LA COMUNITAT VALENCIANA, PER A LA FORMACIÓ CONTÍNUA DE PROFESSIONALS DE L'ÀMBIT DE LA INFÀNCIA I L'ADOLESCÈNCIA, EN L'EXERCICI 2024.
 
 
 
Esta activitat és finançada mitjançant  subvenció per la Generalitat, a través de la CONSELLERIA DE SERVICIS SOCIALS, IGUALTAT I HABITATGE.
 
 
 
 
 
Modalitat: PÍNDOLA FORMATIVA PRESENCIAL
 
Lloc: C/ Pintor Murillo 27-29 entl. Alacant
Preu: Gratuït. Activitat  finançada i acreditada per la CONSELLERIA DE SERVICIS SOCIALS, IGUALTAT I HABITATGE
 
 
 
 Data: 7 de novembre 2024
 
 Duració: 4 h
 
Horari: de 16,30 A 20,30 H
 
Dirigit: A professionals col·legiats/as en el Col·legi de Treball Social d'Alacant, Castelló i València.
 
 Col·legi Organitzador: Col·legi Oficial de Treball Social d'Alacant (*COTSA)
 
 
 
SISTEMA D'AVALUACIÓ: L'avaluació de la xarrada vindrà marcada per la participació i assistència a la sessió.
 
 JUSTIFICACIÓ ACCIÓ FORMATIVA:
 
 
 
Les persones que treballem professionalment en contacte directe amb famílies en contextos de gran vulnerabilitat som conscients de la necessitat de protegir els xiquets, les xiquetes i persones adolescents de l'impacte que este context pot ocasionar al seu desenvolupament. Es tracta de casos de gran complexitat on la intervenció passa a ser un gran repte.
 
La investigació ens revela que, malgrat les condicions de vulnerabilitat, comptar amb una persona estable que ens entenga, reconega, ens de amor i ens *validade durant la infància, pot servir-nos de “salvavides” al llarg de tota la nostra vida, alguna cosa que Boris *Cyrulnik va denominar “tutors de resiliència”.
 
Esta píndola formativa facilita als i les professionals comprendre les bases de la resiliència i conéixer les claus que promouen les relacions segures. A més, aporta ferramentes per a promoure la reparació del mal relacional cap als xiquets, xiquetes i adolescents a través del desenvolupament d'un vincle professional segur, facilitant amb això la promoció dels processos resilients.
 
 
 
OBJECTIUS:
 
  
 
General
 
Identificar els aspectes que promouen de la seguretat en les relacions entre les persones adultes i els xiquets, xiquetes i adolescents que tenen a càrrec, desenvolupant accions reparadores del vincle i facilitadores dels processos de resilients en la infància.
 
Específics:
 
Conéixer el paradigma de la resiliència.
 
Identificar els ingredients bàsics que componen les relacions segures.
 
Aprendre ferramentes teoricopràctiques per a reparar el vincle i acompanyar als xiquets, xiquetes i adolescents en els seus processos resilients.
 
 
 
CONTINGUTS:
 
1. La resiliència com a procés 
 
1.1. La resiliència.
 
1.2. La identitat narrativa
 
1.3. Teoria Ecològica de *Bronfenbrenner
 
1.4. Teoria de la inclinació
 
 
 
2. Les petjades de l'adversitat primerenca
 
2.1. El cercle de seguretat.
 
2.2. El mal de la inseguretat dins de la relació. 
 
 
 
3. La criança terapèutica  
 
3.1. El paradigma dels bons tractes.
 
3.2. El món intern de l'adult responsable de la cura.
 
3.3. La relació terapèutica.
 
 
 
Metodologia
 
Exposició de continguts.
 
Descripció d'exemples o casos reals.
 
Contes i recursos per al treball amb la infància.
 
 
 
 
 
PROFESSORAT:
 
 
 
Lorenzo Pérez *Sarrió és treballador social i terapeuta familiar. Especialista en infància i joventut en risc social per la Universitat d'Alacant i Màster en intervenció criminològica i *victimológica per la Universitat Miguel Hernández d'Elx i el centre *Crímina.
 
Va realitzar la formació de Primera Aliança en la Universitat de Cometes, a més de multitud de formacions específiques sobre criança positiva, inclinació i vincles afectius, adopció i acolliment, trauma i mal emocional infantil.
 
Des de 2010 exercix la seua labor professional en Creu Roja Espanyola. Actualment en l'oficina provincial d'Alacant com a treballador social del programa d'infància en dificultat social, desenvolupant la coordinació i execució dels projectes d'Intervenció Familiar amb Infància en Risc i Primera Infància, tots dos dirigits a l'enfortiment de les habilitats parentals i els vincles primerencs en famílies en situació de vulnerabilitat.
 
Difon i sensibilitza sobre bons tractes cap a la infància des del seu compte d'Instagram @trabajosocialconfamilias
 
 
 
 
PLACES LIMITADES
 
 
 
INSCRIPCIÓ GRATUÏTA 
COM EM MATRICULE? 
 
 
Activitat completa . Emplena el formulari de PREINSCRIPCIÓ per a LLISTA D'ESPERA. (ENLLAÇ AL FORMULARI)
 
Per a qualsevol consulta  hauràs de dirigir-te al correu: formacion@cotsalacant.es o al telèfon 609589873
 
 
 
CRITERIS DE SELECCIÓ: 
 
Tindran prioritat per a participar les persones col·legiades, respecte de les no col·legiades.
 
Per a les activitats interdisciplinàries i els específiques, tindran prioritat els qui desenvolupen activitats professionals directament relacionades amb l'objecte del curs.
 
Les persones que no hagen tingut accés a algun curs de l'edició 2024 del present conveni tindran prioritat enfront dels quals ja hagen sigut admesos en algun altre curs d'esta mateixa convocatòria.
 
En els activitats interdisciplinàries, es reservarà la mitat de les places per a professionals de disciplines diferents a la del col·legi organitzador. No obstant això, si la demanda no fora suficient per a cobrir este contingent, les places sobrants podran adjudicar-se seguint els criteris generals.
 
Finalment, s'atendrà l'orde de recepció de les sol·licituds.
 
Per a aplicar els criteris de selecció previstos, es prendrà en consideració la informació declarada per les persones sol·licitants, si bé el col·legi convocant podrà, en cas de dubte raonable, requerir a alguna d'elles la documentació acreditativa.
 
 
 
IMPORTANT:
 
Amb la finalitat d'evitar l'absentisme es podran implantar penalitzacions a les persones que s'inscriguen i no assistisquen als cursos formatius. Entre estes, l'exclusió, o la relegació a la llista d'espera, l'oferta formativa futura.
 
 

Logo de Sempre Teua - la teua llengua
Amb la col·laboració de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport
Logo de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport

Compartir en...

© Col·legi Oficial de Treball Social d'Alacant

Aquesta web utilitza cookies…+info