Matrícules
Cursos subvencionats
El pla de formació es publicitarà sempre que siga possible a primers d'any indicant la data d'inici de cada curs i la data en la qual s'obrirà la matrícula corresponent.
El formulari de preinscripció de cada curs s'obrirà com a mínim un mes abans de l'inici del mateix i en ell s'indicaran les normes d'assistència i cancel·lació que hauran d'acceptar-se i poder assumir-se en cas de ser admés.
Cursos propis
El pla de formació es publicitarà a primers d'any indicant la data d'inici de cada curs i la data en la qual s'obrirà la matrícula corresponent.
El formulari de matricula s'obrirà com a mínim un mes abans de l'inici del curs per a poder gestionar les admissions i el pagament de matrícula i en ell s'indicaran les normes d'assistència i cancel·lació que hauran d'acceptar-se i poder assumir-se en cas de ser admés.
Preus i descomptes en formació
PREUS
Els preus per als alumnes s'establixen en funció del nombre d'hores lectives, el cost final del curs per al col·legi i de les següents categories d'alumnat:
Col·legiats de TS en actiu
Col·legiats de TS en actiu o desocupació amb ingressos entre la quantia del subsidi per desocupació vigent a cada moment i el salari mínim interprofessional vigent a cada moment.
Col·legiats de TS en desocupació sense ingressos o amb ingressos igual o menor que el subsidi per desocupació vigent a cada moment.
Nota:
Les persones col·legiades en altres Col·legis Professionals de Treball Social, tindran dret al preu del curs establit en l'opció " col·legiat/a en actiu", sempre que adjunten justificant del seu col·legi de referència de trobar-se al corrent de quotes.
Els preus es detallen en cadascun dels cursos oferits.
En funció del contingut i objectius del curs, estos podran obrir-se a estudiants universitaris i en alguns casos podrà restringir-se a estudiants d'últim curs de TS, per a això s'establirà una categoria addicional de “Estudiant de treball social o “Estudiant d'últim curs de TS”, així mateix podran estar dirigits a professionals “col·legiats d'altres professions”, per al que hauran de justificar estar col·legiats i al corrent de quotes en el seu col·legi corresponent.
DESCOMPTES:
El col·legi establix en el seu pressupost anual un percentatge del mateix per a formació gratuïta a través de tallers i seminaris web programats al llarg de l'any d'accés exclusiu per als seus col·legiats/as.
Així mateix, tots els cursos oferits pel col·legi, excepte aquells en els quals els preus venen establits per circumstàncies alienes al col·legi vindran oferits amb els següents descomptes:
Abonament del 25% de la matrícula del curs.
1-Per a col·legiats/as del *COTSA en actiu que perceben un salari entre la quantia del subsidi per desocupació vigent a cada moment i el salari mínim interprofessional vigent a cada moment.
2- Per a col·legiats/as del *COTSA en desocupació que perceben una prestació per desocupació entre la quantia del subsidi per desocupació vigent a cada moment i el salari mínim interprofessional vigent a cada moment.
Abonament del 50% de la matrícula del curs.
a.- Col·legiat/a del *COTSA en desocupació que no perceben prestació per desocupació.
B.- Col·legiat/a del *COTSA en desocupació que perceben una prestació per desocupació igual o menor que el subsidi per desocupació vigent a cada moment.
c.- Col·legiat/a del *COTSA en actiu que perceben un salari igual o menor que el subsidi per desocupació vigent a cada moment.
Les persones col·legiades en altres Col·legis Professionals de Treball Social, tindran dret al preu del curs establit en l'opció " col·legiat/a en actiu", sempre que adjunten justificant del seu col·legi de referència de trobar-se al corrent de quotes.
Formes de pagament
El pagament de la matrícula de cada curs es farà a través de la plataforma virtual de pagament del col·legi , després de la recepció de l'email d'admissió al curs amb les instruccions d'abonament de la matrícula.
DOCUMENTACIÓ QUE ÉS NECESSARI APORTAR A través DE FORMULARI DE MATRÍCULA PER A JUSTIFICAR LA MODALITAT DE MATRÍCULA A LA QUAL S'OPTE:
1-En desocupació sense percebre prestació:
a.- Certificat del *SEPE, en el qual conste que no percep prestació o subsidi per desocupació.
b.-Certificat de VIDA LABORAL en el qual conste que es troba en situació de desocupació.
2- En desocupació amb prestació:
a.- Certificat del *SEPE, en el qual conste data de finalització i que quantia percep de prestació o subsidi per desocupació.
b.-Certificat de VIDA LABORAL en el qual conste que es troba en situació de desocupació.
3- En actiu amb opció a quota reduïda:
a.-Còpia de l'última nòmina. En defecte d'això, la nòmina del MES ANTERIOR
b.- Certificat del *SEPE, en el qual conste si percep o no prestació o subsidi per desocupació.
4-Estudiant de TS:
- Hauran d'acreditar la seua condició mitjançant el document de pagament de la matrícula universitària del curs en vigor.
Normes d'admissió
Quan un curs vinga subvencionat per l'administració pública els criteris de selecció seran sempre els establits en cada conveni o subvenció.
Quan el curs siga organitzat com a formació pròpia del col·legi, l'admissió d'alumnes i assignació de places vindrà determinada:
1r Se seleccionarà a les persones col·legiades en el Col·legi de TS d'Alacant.
2n Se seleccionarà a les persones col·legiades en altres col·legis de TS de la Comunitat Valenciana.
3r Se seleccionarà a les persones col·legiades en altres col·legis de TS Nacionals.
4t Se seleccionarà a les persones col·legiades d'altres professions, tenint preferència les dels Col·legis Professionals associats a Unió Professional d'Alacant.
5a Resta de sol·licitants.
PENALITZACIONS
En els cursos subvencionats per entitats públiques, la penalització establida per a aquelles persones que sent admeses no acudisquen o aprofiten el curs, ni avisen dels motius de la seua baixa amb antelació (almenys 7 dies hàbils abans de l'inici del mateix), serà la penalització per a altres cursos gratuïts que realitze el col·legi i només podran assistir en el cas que una vegada admesos tots els inscrits quedaran places.
Aquelles persones que, havent-se inscrit a un curs o activitat de formació pròpia subvencionada pel *COTSA, no assistisquen al taller i no comuniquen la no assistència amb almenys 7 dies hàbils abans de l'inici del curs, podran ser penalitzades:
- Amb el càrrec del cost d'este, si la causa per la qual s'han donat de baixa fora de termini no poguera ser justificada amb comunicat mèdic o justificant laboral
- En la pròxima inscripció que realitzen només podran assistir en el cas que una vegada admesos tots els inscrits quedaran places.
NORMES D'ASSISTÈNCIA I CANCEL·LACIÓ:
-Per a poder optar al diploma final s'haurà d'haver assistit almenys el 80% de les hores lectives.
-Per a poder assistir als cursos a través de seminari web serà IMPRESCINDIBLE:
Connexió estable a internet, càmera i àudio en òptim funcionament.
Trobar-se en un espai , amb les condicions de suficient comoditat i privacitat com per a seguir la classe.
“Ser present” tindre la cambra encesa durant totes les sessions, si la cambra no està encesa, s'entendrà que la persona ha abandonat la sessió i podrà ser expulsada d'esta.
Per qüestions de privacitat i seguretat, no es permetrà a l'alumne/a seguir la classe en transport públic, durant la conducció de vehicles o mentres es fan altres treballs o activitats, estes situacions seran causa d'expulsió de la classe.
- La persona admesa que no puga iniciar el curs , haurà d'avisar amb almenys 5 dies laborables d'antelació de la baixa.
-En el cas que el curs s'impartisca en horari de treball la persona admesa es compromet a sol·licitar els permisos oportuns per a assistir al mateix i avisar al *COTSA abans de l'inici del curs si anara a necessitar justificant d'assistència.
- Si després de ser admés/a , la persona no assistix o aprofita el curs sense causa justificada i dins dels temps d'avís establits, pot ser penalitzat/a per a cursos posteriors
Drets i deures de l'alumne/a;
Drets:
Rebre el certificat del curs sempre que la seua qualificació final haja sigut APTE.
En el cas de formació a distància o virtual, rebre les claus d'accés necessàries per a accedir al curs.
Tindre canals de comunicació àgils i eficaços amb l'àrea de formació del col·legi per a poder comunicar qualsevol incidència o dificultat.
Poder valorar l'activitat formativa a través del corresponent qüestionari de satisfacció que serà facilitat al final del curs.
Deures:
Comunicar a l'àrea de formació abans i durant el curs (mai a la seua finalització) qualsevol incidència relacionada amb el curs.
Formalitzar la matrícula pels llits establits i en els terminis corresponents.
Abonar el cost de la matrícula si n'hi haguera.
Realitzar les activitats avaluables, propostes per el/la professora/a.
Complir amb les normes de conducta establides en les diferents plataformes virtuals de formació del col·legi.
Protegir les claus d'accés personals i no divulgar o compartir
Respectar la prohibició de cedir material audiovisual o escrit a terceres persones no autoritzades i que prèviament no hagen sol·licitat accés al mateix a l'entitat col·legial. Entendre que l'incompliment d'esta obligació facultarà al Col·legi Oficial de Treball Social d'Alacant a exercir les oportunes accions restitutòries i/o indemnitzatòries que garantisquen la salvaguarda de la privacitat i confidencialitat del material facilitat, així com dels drets personalíssims del ponent, de conformitat amb la normativa vigent sobre Protecció de Dades i Propietat Intel·lectual.
En el cas de la formació a través de la plataforma GOOGLE *MEET del col·legi l'alumne es compromet a comptar amb connexió wifi, micròfon i càmera, ja que, A afectes de la verificació de l'assistència a cadascuna de les sessions per part del Col·legi de Treball Social d'Alacant, serà estrictament necessari mantindre activada la webcam de l'usuari durant la totalitat de la jornada
Drets i deures de els/as professors/as;
Drets:
Rebre les retribucions corresponents.
Rebre si així ho sol·licita, certificat de docència del curs impartit.
Rebre els resultats de les avaluacions de satisfacció posteriors al curs.
Deures:
Firmar previ a l'inici del curs la legitimació de dades per a complir amb la llei de protecció de dades i l'acord d'acció formativa.
Entregar l'informe acadèmic de l'alumnat amb les qualificacions finals.
Respectar la propietat intel·lectual del material que vaja a usar i no siga d'elaboració pròpia.
Complir amb les seues funcions docents.
Normes de devolució de cursos:
En el cas que el curs es done de baixa per falta d'alumnat matriculat, es reintegrarà el 100% de l'import de la matrícula.
Sempre que la/l'alumne/o es done de baixa 4 dies abans del començament del curs, es retornarà el 100% de l'import de la matrícula.
Després del quart dia fins al mateix dia del curs se'ls retornarà el 30% de l'import d'este.
Una vegada iniciat el curs NO es realitzaran devolucions.
Només s'acceptaran devolucions per malaltia o treball degudament justificats o defunció familiar.
Baixa de l'alumnat:
Es consideraran causa o motiu justificat aquelles que es produïsquen per les següents circumstàncies:
Malaltia o accident. Aquelles malalties o accidents sobrevinguts que impedisquen la realització del curs i quede degudament acreditat mitjançant document mèdic.
Deure inexcusable, es considerarà aquelles causes que requerisquen tal exigència per un temps prolongable durant les dates del curs (Ex.: Participació com a jurat en juís dilatats en el temps). Es requerirà document que justifique esta circumstància.
Força major: hagueren d'absentar-se fora o viatjar per motius laborals o malalties de familiar o altres circumstàncies greus sobrevingudes.
Laborals (Només en els cursos presencials). A efectes laborals, només es considerarà esta circumstància en els cursos que requerisquen hores presencials, i es considerarà causa justificada pels següents motius:
Quan l'alumnat es trobarà en situació de desocupació en el moment de formalitzar la matrícula i/o en el transcurs del curs fora contractat per empresa o entitat, pública o privada i el seu horari laboral coincidira amb les classes presencials. (Haurà d'aportar contracte laboral amb indicació de la data d'alta en l'empresa i horari laboral o certificat de l'empresa).
Quan per causa sobrevinguda, necessitats de servici o viatge laborals, no coneguda a priori, haguera de treballar en horari coincident amb les hores presencials. (Aportar informe justificatiu de l'empresa d'esta necessitat o justificant de viatge).
Quan es produïsca un canvi d'horari de les classes presencials per causa no imputable a l'alumnat.
Certificats
Per a ser considerat Apte/a l'alumne/a haurà de complir amb les condicions metodològiques establides en el curs, realitzant els exercicis i/o activitats establides, així com assistint al percentatge establit en les sessions presencials i seminaris web, serà considerat NO APTE/A la persona que no assistisca al % d'hores lectives establit, encara que les seues faltes estigueren justificades.
La titulació obtinguda en els cursos de més de 15 hores s'enviarà en format pdf per email en finalitzar el curs.
A més de les dades identificatives personals de l'alumne/a, contindrà les hores totals dedicades a la formació i el contingut didàctic del curs.
El diploma estarà firmat electrònicament i comptarà amb una URL, concorde a reglament Europeu UE 910/2014 utilitzat per a identificar documents electrònics i verificar la seua autenticitat.
El Col·legi no tindrà l'obligació de realitzar certificats d'aquelles activitats de formació amb menys de *15h lectives, ni de les activitats de formació per a la preparació d'oposicions. L'alumne/a ha de tindre en compte que este tipus de cursos no són cursos d'especialització ni es cursen per a obtindre mèrits i per tant no han de ser baremar-los en convocatòries d'ocupació pública, per això el col·legi no emetrà certificats d'estos.
Propietat intel·lectual
El *COTSA queda exempt de qualsevol responsabilitat quant a la propietat intel·lectual del material del qual se li fa lliurament.
El personal docent i/o entitat oferent dels cursos, subscriuran un document, certificant que té drets d'explotació sobre este material i/o que són d'elaboració pròpia, així com l'autenticitat de l'esmentat material.
Amb la col·laboració de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport