Núm. D'HORES: 22 hores.
• Inici del curs: 11 d'octubre 2024
• Finalització del curs: 26 d'octubre 2024
• Núm. d'hores lectives: 20 hores + 2 h de lectura i avaluació.
• Modalitat: Formació e-learning a través de seminari web
• Tipus de Plataforma:
SEMINARIS WEB es realitzaran a través de la plataforma ZOOM dels professors.
OBJECTIUS:
OBJECTIU GENERAL
Dotar a l'alumnat de les ferramentes i coneixements específics sobre la presentació i elaboració de projectes socials en contextos de contractació pública i convocatòries de subvencions.
OBJECTIUS ESPECÍFICS
Capacitar a l'alumnat perquè conega i aplicació correctament normativa, fases i tràmits en el marc de licitacions/subvenciones.
Capacitar a l'alumnat perquè conega i aplicació els coneixements teòrics i pràctics sobre disseny, formulació i presentació de projectes socials.
ÍNDEX DE CONTINGUTS
MÒDUL 0: Introducció (*2h).
Lectura del Manual del curs (*1h).
Autoavaluacions al final de cada mòdul (*15min. per mòdul: I, II, III i IV).
MÒDUL I: La col·laboració públic-privada en el desenvolupament de programes i servicis (*4h).
Canvis en els models de benestar social.
Introducció als principals instruments jurídics: contractació administrativa, convenis, subvencions públiques i concerts socials.
Avantatges i inconvenients de cada instrument jurídic en l'àmbit dels servicis socials.
Informació i llistat de les principals convocatòries de subvencions públiques i privades.
MÒDUL II: Contractació administrativa: licitacions (*4h).
Aspectes més rellevants de: Llei de Contractes del Sector Públic (Llei 9/2017).
Aspectes més rellevants de: Plec de Clàusules Administratives Particulars (*PCAP) i Plecs de Prescripcions Tècniques (*PPT).
Procés i fases de presentació d'una licitació.
Contractació administrativa: execució, seguiment i finalització d'un Servici.
MÒDUL III: Convocatòries de subvencions (públiques i privades) i altres fórmules de col·laboració públic-privada (Convenis i Concert Social) (*4h).
Llei General de Subvencions (Llei 38/2003).
Procés i fases d'una convocatòria de subvencions públiques.
Justificació i seguiment econòmic d'un projecte.
Conveni i Concert Social: característiques, diferències i similituds.
MÒDUL IV: Tècniques: Disseny i Formulació de Projectes Socials (*4h).
Aspectes més rellevants per a la formulació i disseny de propostes tècniques.
Ferramentes de gestió, planificació, organització i ferramentes digitals.
Entrenament per a la correcta elaboració d'objectius-activitats-indicadors.
Principals diferències per a la formulació en contextos de licitació i subvenció: aspectes pràctics.
MÒDUL V: Cas pràctic (*4h).
Aspectes pràctics per a elaborar un pressupost.
Cas pràctic: elaboració d'un pressupost en el marc de licitacions.
Qüestionari avaluació final.
MODALITAT. METODOLOGIA. TEMPORALITZACIÓ
Esta formació es desenvolupa en forma 100% en línia en la plataforma ZOOM dels docents, combinant la docència sincrònica per videoconferència. Les sessions per videoconferència seran els divendres de 16:*00h. a 20:*00h. i els dissabtes de 10:*00h. a 14:*00h. El curs té una duració de 22 hores: 2 hores teòriques de lectura i comprensió del manual facilitat (més les autoavaluacions) i 20 hores de formació en línia teoricopràctica, incloent-hi el cas pràctic supervisat.
La formació tindrà com a màxim 20 alumnes/as, facilitant d'esta manera una major personalització i individualització durant el procés formatiu, més accessibilitat per a atendre consultes per part de l'alumnat durant les sessions, major adaptació del contingut al perfil dels i les inscrites a la formació, i grups més reduïts per al cas pràctic, així com per a altres exercicis que es realitzaran durant les sessions per videoconferència.
L'alumnat disposarà de material teòric, recursos complementaris i exercicis pràctics amb antelació a cada sessió. L'organització de cada sessió en línia formativa contindrà els següents blocs:
Exposició del material teòric: el professor estimularà la participació de l'alumnat en tot moment mitjançant preguntes clau, imatges, vídeos i/o exemples orientats a la reflexió sobre el contingut del mòdul corresponent.
Exercicis pràctics durant la sessió, per a assentar conceptes vistos durant la sessió.
Descans i conclusions del mòdul.
Avaluació (individual i/o grupal).
La realització de l'exercici pràctic serà en grup, mitjançant sales de ZOOM per a, posteriorment, fer ús del plenari per a bolcar conclusions. Utilitzarem conceptes de ludificació per a dinamitzar, motivar i reptar a l'alumnat en la realització dels seus exercicis.
CALENDARI
Divendres 11 octubre: 16.00-20.00
Divendres 18 octubre: 16.00-20.00
Dissabte 19 octubre: 10.00-14.00
Divendres 25 octubre: 16.00-20.00
Dissabte 26 octubre: 10.00-14.00
PROFESSORAT:
DAVID EXPÓSITO ÁLVAREZ
Graduat en Treball Social per la Universitat Complutense de Madrid (O.C.M) i amb títol de Director de Centres de Servicis Socials (COTS Madrid).
Ha exercit des de la disciplina del Treball social combinant múltiples camps: des de l'àmbit de la intervenció social (principalment amb persones en situació d'exclusió social severa), com a formador, tant a nivell intern com extern en col·laboracions amb *UCM i Col·legi Oficial de Treball Social de Madrid, i en la formulació de projectes socials, sent este últim camp en el qual exercix professionalment en l'actualitat com a Responsable de l'Àrea de Projectes de l'Associació Pro vivenda.
EDUARDO *GUTIERREZ SANZ
Graduat en Treball Social per la *UNED i Llicenciat en Dret (*UCM). És Director de Centres de Servicis Socials, i compte, entre altres, amb formació especialitzada en direcció i gestió d'organitzacions no lucratives. Ha treballat durant molts anys com a assessor jurídic, així com en la planificació i gestió de subvencions i licitacions públiques.
És membre del Consell de Redacció de la revista Treball Social Hui i coordinador del Comité de Vivenda de *EAPN España. Té una àmplia experiència docent, en l'àmbit de vivenda, estrangeria i contractació administrativa. Actualment és Subdirector General de l'associació Pro vivenda.
SISTEMA D'AVALUACIÓ:
Per a cada mòdul (I, II, III i IV) hi haurà un qüestionari d'avaluació. Les activitats d'avaluació, seran les següents:
Assistir almenys a 3 de les 5 videoconferències.
Superar (almenys puntuació de 5 sobre 10) les 4 proves objectives, una per cadascun dels mòduls (I-IV), conformades per 10 preguntes tipus test d'opció múltiple.
Superar satisfactòriament el cas pràctic final (valoració grupal per part del professorat).
Enquesta de satisfacció: l'alumnat ha de completar una enquesta de satisfacció en finalitzar la formació.
Durant el desenvolupament del curs, emprarem aplicacions digitals i intuïtives com *Kahoot i *Mentimeter, per a major dinamisme i millor experiència per a l'alumnat.
TOTAL MATRÍCULA: 125 EUROS
CERTIFICACIÓ
El COTS d'Alacant expedirà títol acreditatiu de la formació a l'alumnat considerat apte, el qual es remetrà per correu electrònic en format pdf i amb codi de validació.
PERÍODE DE MATRÍCULA: El formulari de matrícula s'obrirà el 3 de setembre a les *17h fins que es cobrisquen les places.
COM EM MATRICULE:
Una vegada s'òbriga el formulari de matrícula hauràs d'emplenar-lo, enviar-lo i esperar que, a través del correu electrònic des de l'àrea de formació, se't confirme que comptes amb plaça i se't faciliten les instruccions per a fer el pagament.
FORMULARI DE MATRÍCULA (El formulari de matrícula s'obrirà el 3 de setembre a les *17h)
Per a contactar amb l'àrea de formació:
Correu: formacion@cotsalacant.es
Telèfon i WhatsApp: 609589873.
Seguix el canal de Novetats Formació *COTSA en WhatsApp: https://whatsapp.com/channel/0029vamxvme6rgjajdnitz0s
Normes de devolució de cursos anul·lats pels inscrits:
Fins a quatre dies abans, devolució íntegra de l'import del curs.
Després del quart dia fins al mateix dia del curs se'ls retornarà el 30% de l'import d'este.
Només s'acceptaran devolucions per malaltia o treball degudament justificats o defunció familiar.
© Col·legi Oficial de Treball Social d'Alacant