DATA: 4 DE DESEMBRE
HORARI: de 17 a 20 h
Núm. D'HORES LECTIVES TOTALS: 3H
MODALITAT: Seminari web
PLATAFORMA: GOOGLE MEET COTSA
DIRIGIDA A : Treballadors socials col·legiats
ACTIVITAT GRATUÏTA
PONENT: ANA MARÍA *PEREZ ROMÁN
Diplomada en treball social amb experiència en programes comunitaris, 5 anys com a educadora en un centre de protecció de menors i 15 anys com a treballadora social en l'atenció primària bàsica d'ajuntaments de gran població (Elx i Alacant). La major part de l'activitat realitzada com a treballadora social municipal ha sigut orientada a l'atenció a persones majors i persones en situació de dependència. Funcionària de carrera de la GVA des de 2021, ha exercit el lloc de treballadora social en l'Oficina d'Atenció a Víctimes del delicte d'Elx i des de maig de 2022 ocupa el de Supervisora del Departament de Servicis Socials del Baix Vinalopó.
OBJECTIUS DE L'ACCIÓ FORMATIVA:
Ajudar als professionals que estan iniciant el seu camí cap a l'administració pública a orientar-se i aclarir els dubtes inicials referent a la seua participació en processos selectius.
CONTINGUT DE LA SESSIÓ:
1. Aspectes bàsics per a *opositar:
a. Processos selectius: Requisits, Terminis, inscripcions, taxes, etc.
b. Àmbit territorial de les proves.
c. Tipus de convocatòries: Concurse/estabilització, Concurs oposició, Oposició Lliure/ promoció interna, Borses de treball.
d. Contingut a estudiar: Temari general, temari específic.
2. Cercadors de proves selectives:
a. A nivell estatal/europeu
b. Administració autonòmica (GVA)
c. Diputació d'Alacant
d. Administracions locals
3. Tipus de Proves selectives (amb exàmens reals):
a. Exàmens Tipus test (part general/part específica).
b. Preguntes teoricopràctiques.
c. Temes de desenrotllament.
d. Casos pràctics.
4. Consells útils per a *opositar:
a. Preparació del temari.
b. Organització del temps.
c. Estudi d'exàmens reals.
d. Dubtes de l'alumnat.
METODOLOGIA:
La metodologia serà en format seminari web i s'aspira al fet que les persones participants s'involucren de mode actiu en la informació i coneixement que es genere, perquè l'aprenentatge siga el més eficient.
El temps establit per cada sessió serà de tres hores.
TERMINI D'INSCRIPCIÓ: La matrícula s'obrirà el 5 de novembre a les 17h.
Emplenar el formulari no garantix l'accés a esta. Les persones inscrites hauran d'esperar a rebre un correu en l'adreça que indiquen en el formulari confirmant la seua admissió o la seua inscripció en la llista d'espera. Tindran prioritat les persones col·legiades en el *COTSA.
NORMES D'ASSISTÈNCIA EN LA FORMACIÓ VIRTUAL IMPARTIDA PEL COL·LEGI
Modalitat: En línia, a través de seminari web en streaming directe (No hi haurà possibilitat d'accés en diferit, al no ser gravades les sessions).
IMPORTANT: Et recordem que en esta mena d'activitats *gratuítas solen quedar moltes persones sense plaça en llista d'espera així que fem una crida a la teua solidaritat i per responsabilitat cap a elles establim la següent pauta:
Aquelles persones que, havent-se inscrit, no assistisquen a la mateixa i no comuniquen la no assistència amb la suficient antelació com per a avisar al següent inscrit en la llista d'espera, seran penalitzades en la pròxima inscripció que realitzen i només podran assistir en el cas que una vegada admesos tots els inscrits quedaran places.
ADVERTIMENT: Amb la finalitat de generar un espai participatiu i a efectes de la verificació de l'assistència , serà estrictament necessari mantindre activada la webcam de l'usuari durant la totalitat de la jornada i participar en les dinàmiques establides. Si este fet no es complix es podrà expulsar de la sala a aquelles persones que es mantinguen més de 20 minutos amb la cambra apagada i no hagen avisat del motiu a l'organització.
El Col·legi no tindrà l'obligació de realitzar certificats d'aquelles activitats de formació amb menys de *15h lectives, ni de les activitats de formació per a la preparació d'oposicions.
Per a qualsevol consulta hauràs de dirigir-te al correu: formacion@cotsalacant.es o al telèfon 609589873
Amb la col·laboració de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport