CURS DE VALORACIÓ DE LA SITUACIÓ DE DEPENDÈNCIA (HOMOLOGAT PER LA GENERALITAT VALENCIANA) 1n convocatòria 2023

24.02.2023
 
COMPLET!!
 
Aquest curs ha sigut homologat per la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives de la G.V i així mateix compta amb la conformitat acadèmica dels estudis de Ciències de la Salut de la UOC (UNIVERSITAT OBERTA DE CATALUNYA).


Inici del curs: 24 D'ABRIL
Finalització del curs:  15 DE JUNY
Núm. d'hores lectives: 76 hores, de les quals 51 hores són tele formació a través de moodle i 25 hores de pràctiques en sessions presencials a través de plataforma webinar GOOGLE MEET.
Pràctiques presencials ( webinar): 18- 23-25-30 maig- 1 juny dimarts i dijous  de 16 a 21 h


Lloc:

Hores de tele formació: Plataforma Moodle del COTSA

Hores pràctiques: Plataforma de webinars GOOGLE MEET del COTSA



DIRIGIT A:

El curs de Valoració de la situació de dependència va dirigit a Treballadors i Treballadores Socials col·legiat/as interessat/as a intervenir fent valoracions en dependència. Tindran prioritat els professionals col·legiats/as en el COTSA.



OBJECTIUS DE L'ACCIÓ FORMATIVA:

El curs de Valoració de la Situació de Dependència té com a objectiu principal oferir eines per a adquirir els coneixements i procediments en l'aplicació dels barems d'avaluació de persones en situació de dependència.



CONTINGUTS:

1. MARC LEGISLATIU I PROCEDIMENT



1.1. LA LLEI 39/2006 DE PROMOCIÓ DE L'AUTONOMIA PERSONAL I ATENCIÓ A LES PERSONES EN SITUACIÓ DE DEPENDÈNCIA.

1.1.1. Conceptes previs: Autonomia, Dependència, Discapacitat, Cures professionals i no professionals, Incapacitat laboral i Incapacitació judicial.

1.1.2. Principis de la Llei.

1.1.3. Objectius.

1.1.4. Persones titulars de dret.

1.1.5. Organismes involucrats en el disseny i implementació de la llei.

1.2. DECRET DE DEPENDÈNCIA (DECRET 62/2017, DE 19 DE MAIG DE 2017, del Consell pel qual s'estableix el procediment per a reconèixer el grau de dependència a les persones i l'accés al sistema públic de serveis i prestacions econòmiques)

1.2.1. Com s'inicia el reconeixement del grau de dependència.

1.2.2. Procediment per a la valoració.

1.2.3. Òrgans competents per a la valoració

1.2.4. Emissió del dictamen tècnic.

1.2.5. La comissió Tècnica Avaluadora de la situació de dependència.

1.2.6. Resolució del grau de dependència.

1.2.7. Revisió del grau de dependència.

1.2.8. Programa Individual d'Atenció (**PIA).

1.2.9. Catàleg de serveis i prestacions a la Comunitat Valenciana.

1.2.10. Incompatibilitat dels serveis i prestacions econòmiques.



2. INSTRUMENTS VALORACIÓ DEPENDÈNCIA .

2.1. **BVD

2.1.1. Criteris d'aplicació general

2.1.2. Aplicació d'activitats i tasques per grups d'edat

2.1.3. Descripció de les activitats i tasques

2.1.4. Apartat de notes en la valoració

2.1.5. Càlcul del grau de dependència

2.2. **EVE

2.2.1. Criteris d'aplicació general

2.2.2. Valoració de les variables de desenvolupament

2.2.3. Valoració de la necessitat de suport en salut

2.2.4. Apartat de notes en la valoració

2.2.5. Càlcul del grau de dependència



3. ASPECTES PRACTICS. VISITA DE **VALORACION

3.1.1. Anàlisi de les fonts documentals: informe salut /psicopedagògic. Informe social, resolució de mesures judicials  de suport a persones amb discapacitat.

3.1.2. Com organitzar l'entrevista de valoració in situ

3.1.3. Tècniques de valoració

3.1.4. Contacte amb agents sociosanitaris per a contrastar o ampliar informació.

3.1.5. Revisar la coherència de l'informe de valoració



4. VALORACIÓ DE LES PRINCIPALS PATOLOGIES QUE SÓN SUSCEPTIBLES DE GENERAR DEPENDÈNCIA

4.1.1. DISCAPACITAT INTEL·LECTUAL

4.1.1.1. Aspectes generals

4.1.1.2. Limitacions funcionals de la patologia

4.1.1.3. Valoració de l'acompliment en les activitats del **BVD

4.1.1.4. Abordatge de la valoració

4.1.1.5. Barreres i facilitadors de l'entorn

4.1.1.6. Ajudes tècniques

4.1.1.7. Teràpies

4.1.1.8. Serveis assistencials



4.1.2. TRASTORN MENTAL GREU

4.1.2.1. Aspectes generals

4.1.2.2. Limitacions funcionals de la patologia

4.1.2.3. Valoració de l'acompliment en les activitats del BVD

4.1.2.4. Abordatge de la valoració

4.1.2.5. Barreres i facilitadors de l'entorn

4.1.2.6. Ajudes tècniques

4.1.2.7. Teràpies

4.1.2.8. Serveis assistencials



4.1.3. TRASTORNS DE L'ESPECTRE AUTISTA

4.1.3.1. Aspectes generals

4.1.3.2. Limitacions funcionals de la patologia

4.1.3.3. Valoració de l'acompliment en les activitats del BVD

4.1.3.4. Abordatge de la valoració

4.1.3.5. Barreres i facilitadors de l'entorn

4.1.3.6. Ajudes tècniques

4.1.3.7. Teràpies

4.1.3.8. Serveis assistencials



4.1.4. TRASTORN PER DÈFICIT D'ATENCIÓ AMB HIPERACTIVITAT  

4.1.4.1. Aspectes generals

4.1.4.2. Limitacions funcionals de la patologia

4.1.4.3. Valoració de l'acompliment en les activitats del BVD

4.1.4.4. Abordatge de la valoració

4.1.4.5. Barreres i facilitadors de l'entorn

4.1.4.6. Ajudes tècniques

4.1.4.7. Teràpies

4.1.4.8. Serveis assistencials



4.1.5. TRASTORNS NEUROCOGNITIVOS  

4.1.5.1. DEMÈNCIES

4.1.5.1.1. Aspectes generals

4.1.5.1.2. Limitacions funcionals de la patologia

4.1.5.1.3. Valoració de l'acompliment en les activitats del **BVD

4.1.5.1.4. Abordatge de la valoració

4.1.5.1.5. Barreres i facilitadors de l'entorn

4.1.5.1.6. Ajudes tècniques

4.1.5.1.7. Teràpies

4.1.5.1.8. Serveis assistencials

4.1.5.2. ALTRES TRASTORNS **NEUROCOGNITIVOS FREQÜENTS

4.1.5.2.1. Aspectes generals

4.1.5.2.2. Limitacions funcionals de la patologia

4.1.5.2.3. Valoració de l'acompliment en les activitats del BVD

4.1.5.2.4. Abordatge de la valoració

4.1.5.2.5. Barreres i facilitadors de l'entorn

4.1.5.2.6. Ajudes tècniques

4.1.5.2.7. Teràpies

4.1.5.2.8. Serveis assistencials



4.1.6. DANY CEREBRAL ADQUIRIT  



4.1.6.1. Aspectes generals

4.1.6.2. Limitacions funcionals de la patologia

4.1.6.3. Valoració de l'acompliment en les activitats del BVD

4.1.6.4. Abordatge de la valoració

4.1.6.5. Barreres i facilitadors de l'entorn

4.1.6.6. Ajudes tècniques

4.1.6.7. Teràpies

4.1.6.8. Serveis assistencials



4.1.7. DISCAPACITAT FISICA / PATOLOGIES QUE AFECTEN LA MOBILITAT  

4.1.7.1. Aspectes generals

4.1.7.2. Limitacions funcionals de la patologia

4.1.7.3. Valoració de l'acompliment en les activitats del BVD

4.1.7.4. Abordatge de la valoració

4.1.7.5. Barreres i facilitadors de l'entorn

4.1.7.6. Ajudes tècniques

4.1.7.7. Teràpies

4.1.7.8. Serveis assistencials



4.1.8. DISCAPACITAT SENSORIAL

4.1.8.1. Aspectes generals

4.1.8.2. Limitacions funcionals de la patologia

4.1.8.3. Valoració de l'acompliment en les activitats del **BVD

4.1.8.4. Abordatge de la valoració

4.1.8.5. Barreres i facilitadors de l'entorn

4.1.8.5. Ajudes tècniques

4.1.8.6. Teràpies

4.1.8.7. Serveis assistencials



5. FARMACOLOGIA PER A PROFESSIONALS DEL TREBALL SOCIAL.



6. PRÀCTIQUES: ESTUDI DE CASOS EN GRUP I **APLICACION DELS BAREMS EN CASOS REALS. (**25h)



CALENDARI:

Presentació:   24 D'ABRIL  (a través de webinar) a les 17,30h



Formació a través de tele formació (a través de la plataforma MOODLE, l'alumne/a usant els materials facilitats pel professor/a, a través de la plataforma, gestionarà el seu temps d'estudi i el de realització d'exercicis, dins dels terminis establits, amb la finalitat de complir amb els objectius d'aprenentatge establits pel professor/a.)



module 1: 26 al 30 abril ( aquest mòdul comptarà amb una webinar de consultes el 5 de maig  de 17:30h a 19:30h). 

module 2: 1 al 7 maig

module 3: 8-14 maig 

module 4: 15-30 maig 

module 5: 31 maig 



Classes pràctiques d'ASSISTÈNCIA OBLIGATÒRIA a través de webinar : 
Pràctiques: 18- 23-25-30 maig- 1 juny



IMPORTANT NORMES D'ASSISTÈNCIA ( Valora si podràs complir-les abans d'inscriure't).

L'alumne/a haurà d'assistir a les sessions pràctiques  en els horaris i dies indicats. Haurà d'assistir al 100% de les sessions per a poder accedir al certificat de formació, no s'acceptaran justificants de falta d'assistència, només per acuses mediques sobrevingudes i justificades, es valorarà la possibilitat que l'alumne/a puga realitzar les practiques completes en futures convocatòries.



PROFESSORAT:

Sr. JOSE MIGUEL RAMIREZ GARCIA. Diplomat i Grau en Treball Social per la Universitat de València. Premi Extraordinari  Diplomatura 1999 - 2002. Premi Extraordinari Màster Universitari en Benestar Social:  Intervenció Familiar 2015 – 2016 de la Universitat de València. Treballador Social de l'Ajuntament d'Almassora (Castelló). Col·legiat 1448, àmplia experiència amb més de 20 anys d'exercici professional en l'àmbit dels serveis socials, persones majors, familiars d'afectats/as per patologies, dependència i diversitat funcional.

Professor associat del Departament de Sociologia i Antropologia Social - Universitat de València des de 2016. Ponent de jornades, cursos, taules redones i seminaris. Publicacions en revistes professionals sobre dependència, persones majors i atenció a cuidadors/as no professionals en l'àmbit familiar.


Sra. CRISTINA ARJONA VIDAL. Diplomada en Teràpia Ocupacional per la Universitat Miguel Hernández d'Elx. Postgrau Especialista universitària en Valoració de persones en situació de Dependència. Posseeix àmplia experiència docent en àrees de teràpia ocupacional, geriatria i discapacitat i ha centrat la seua activitat professional com a terapeuta ocupacional i tècnica **valoradora de persones dependents durant diversos anys.


Sra. ELISA BENEIT FONT. Llicenciada en Psicologia per la UMU. Màster en psicologia general sanitària. Especialista universitària en valoració de persones en situació de dependència. Compta amb 10 anys d'experiència realitzant valoracions de dependència en la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives i a l'Ajuntament d'Asp. Té àmplia experiència en intervenció social amb persones amb malaltia mental i actualment treball com a psicòloga en un centre ocupacional de persones amb diversitat funcional.



Sra. ELENA BENÍTEZ CEREZO. Mèdica psiquiatra, va obtenir la llicenciatura en Medicina i Cirurgia per la Universitat Complutense de Madrid. Va cursar estudis de postgrau en la Universitat d'Alcalá de Henares, on va obtenir el Diploma d'Estudis Avançats (suficiència investigadora predoctoral) en Psiquiatria, així com els títols d'Expert Universitari en “Emergències en Salut Mental”, “TDAH al llarg de la vida” i “Trastorns afectius”. És màster en conducta suïcida per la Universitat Pablo de Olavide. Compta amb àmplia experiència clínica, havent exercit com a psiquiatra tant en la sanitat pública com en el sector privat.



Sra. BEATRIZ MELIÁ ALTAVA. Llicenciada en Psicologia per la Universitat Ramon Llull de Barcelona. Màster en Neurociències per la Universitat de Barcelona. Postgrau Especialista universitària en Valoració de persones en situació de Dependència. Compta amb 12 anys d'experiència com  valoradora de dependència en el IVASS, pertanyent a la Conselleria deIgualtat i Polítiques  Inclusives. Docent de cursos de Valoració de Dependència de diverses institucions. Actualment és tècnic tutelar en el Servei d’Atenció Soci-Sanitària i Tuteles de persones adultes del IVASS.



METODOLOGIA

51 hores de formació teòrica on–*line a través de plataforma **moodle amb suport de l'equip docent que facilitarà l'accés, guiant i resolent dubtes a través dels diferents fòrums que s'aniran creant en la plataforma.

25 hores de sessions presencials  en les quals es realitzaran pràctiques mitjançant treball col·laboratiu en grup i de manera individual a través de l'aplicació dels instruments de valoració de situacions reals.

El curs començarà amb una videoconferència per part del professorat del curs, en la qual cada docent explicarà en què consistiran els mòduls teòrics, la part pràctica, el funcionament de la plataforma **Moodle i les normes del curs en general. 

S'usarà per als mòduls 1 al 5 la tele formació a través de la plataforma MOODLE del Col·legi, i per al seu desenvolupament es compta amb els següents recursos:

- Unitats didàctiques desenvolupades en documents PDF.

- Qüestionaris d'autoavaluació.

- Material complementari en cada mòdul, per a afermar continguts.

- Missatges privats mitjançant la plataforma de formació en línia.

- Fòrum en cada unitat per a atendre dubtes i aclariments.



El mòdul 6, sessions pràctiques, es realitzaran en la plataforma GOOGLE MEET del col·legi, i es plantejaran casos pràctics amb la finalitat d'entendre i assimilar millor la teoria que s'ha vist durant el curs, amb l'ús de recursos, entre altres de vídeos de valoracions reals i simulacions realitzades pels propis docents.

Es realitzaran cinc sessions presencials de pràctiques de laboratori amb una duració de 5h cadascuna d'elles, en horari de vesprada (de 16.00 a 21.00 h)

És necessari obtenir la valoració d'apte/a del tutor/a d'aquestes, en la pràctica final.

Aquestes pràctiques són d'assistència obligatòria.

Per a controlar l'assistència de les sessions pràctiques, es requerirà la signatura de els/as alumnes/as



AVALUACIÓ

En aquest curs siga aplicarà una avaluació contínua, tant dels mòduls teòrics com del mòdul pràctic.

Test d'autoavaluació de cada mòdul, excepte del mòdul 5 (el nombre de preguntes de cada test és igual al nombre d'hores del mateix).
Es donarà la possibilitat a cada alumne/a de repetir l'examen fins a tres vegades, només es quedarà registrat el resultat en el qual s'haja obtingut una major qualificació dels tres intents realitzats.

Per a ser apte/a, s'ha de superar un mínim del 75% de preguntes del total dels tests teòrics.

Tasca final pràctica. En l'última sessió presencial es lliurarà una pràctica de valoració. Els alumnes tindran una setmana per a lliurar-la al docent de les sessions pràctiques per a la seua correcció.
Per a realitzar el curs amb aprofitament i  obtenir el certificat és necessari: 

Superar el 75% dels test d'autoavaluació dels mòduls  teòrics (3 oportunitats  en cada test).

Superar com a mínim el 50% de la tasca final plantejada.

En la part pràctica: assistir, al 100% de les hores establides per a aquestes sessions .



NORMES D'ASSISTÈNCIA: ( MOLT IMPORTANT)



Per a la participació en el curs en format Webinar serà imprescindible disposar de webcam, micròfon i altaveus/auriculars en les sessions, sent obligatori el mantenir la càmera encesa durant aquestes.
La simultaneïtat durant  les sessions webinars del curs amb altres activitats (professionals o no) , així com el manteniment de la cambra apagada al llarg de les sessions, podrà ser motiu de cancel·lació de la matrícula i baixa automàtica del curs.

CERTIFICACIÓ

El COTS d'Alacant expedirà títol acreditatiu i homologat, per la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, de la formació a l'alumnat considerat apte, el qual es remetrà per correu electrònic en format pdf i amb codi de validació.



MATRÍCULA:

Preu per a col·legiats/as en altres col·legis professionals de TS . : 340€
 
PREU PER A ACTIUS COL·LEGIATS/AS EN COTSA: 306€

DESCOMPTE DEL 21% PER A COL·LEGIATS/AS COTSA:   243€

Per a col·legiats/as en el COTSA en actiu o en desocupació que perceben un salari o prestació igual o menor al salari mínim interprofessional vigent a cada moment .





PERÍODE DE MATRÍCULA: El formulari de matrícula s'obrirà el 14 de març a les 17h fins a cobrir les places.



COM EM MATRICULE:

Una vegada s'òbriga el formulari de matrícula hauràs d'emplenar-lo,  enviar-lo i esperar que a través del correu electrònic des de l'àrea de formació, se't confirme que comptes amb plaça i se't faciliten les instruccions per a fer el pagament. 



FORMULARI DE MATRÍCULA 



Per a contactar amb l'àrea de formació:

 Correu: formacion@cotsalacant.es

Telèfon: 609589873.



Normes de devolució de cursos anul·lats pels inscrits:

Fins a quatre dies abans, devolució íntegra de l'import del curs.

Després del quart dia fins al mateix dia del curs se'ls retornarà el 30% de l'import d'aquest.

Només s'acceptaran devolucions per malaltia o treball degudament justificats o defunció familiar. 
 
 

Logo de Sempre Teua - la teua llengua
Amb la col·laboració de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport
Logo de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport

Compartir en...

© Col·legi Oficial de Treball Social d'Alacant

Aquesta web utilitza cookies…+info