NOTA DE PREMSA

27.01.2021
  • Es demana a la Conselleria d’Educació que paralitze el projecte i reconsidere la proposta perquè suposa l’eliminació dels SPE i els equips multidisciplinars

València, 26 de gener de 2021. Els col·legis oficials de Treball Social d’Alacant, Castelló i València han manifestat aquest dimarts al conseller d’Educació, Cultura i Esport, Vicent Marzà, estar en desacord amb la decisió unilateral de la Conselleria de canviar el model d’Orientació Educativa sense haver comptat amb els professionals del Treball Social.

Des de les tres entitats col·legials es considera que el projecte de Decret sobre l’Organització de l’Orientació Educativa i Professional del Sistema Educatiu Valencià anunciat fa uns dies pel conseller Marzà planteja la derogació de la legislació dels Serveis Psicopedagògics Escolars (SPE) i, per tant, l’eliminació d’aquests serveis, sense haver fet un procés previ d’anàlisi, participació i diàleg amb els equips multidisciplinars que des de fa trenta anys treballen per a atendre les necessitats socials de l’escola.

Mitjançant una carta, els col·legis oficials de Treball Social de la Comunitat Valenciana han mostrat el seu rebuig a la decisió de suprimir els SPE i de desmantellar una xarxa que ve demostrant la seua eficàcia, uns serveis que són un referent per al sector, amb un model multidisciplinar que ofereix un coneixement i una visió de proximitat de la realitat escolar.

Per tant, s’ha sol·licitat la paralització del projecte, per tal de reconsiderar la proposta i obrir un procés de diàleg amb els agents implicats en oferir una atenció sociopsicopedagògica de qualitat, entre els quals es troben els col·legis oficials de Treball Social d’Alacant, Castelló i València, que sempre han mantingut la seua disposició a col·laborar proactivament amb la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, per tal d’oferir a les escoles valencianes una resposta coordinada i especialitzada en relació a les problemàtiques socioeducatives.

Des de la posada en funcionament dels SPE, les treballadores i els treballadors socials són la figura professional de referència per a atendre les necessitats de la població escolar en situació de desavantatge social o en situació de risc, a més de l'assessorament al professorat i a les famílies i la coordinació amb els recursos comunitaris mitjançant un treball indispensable per a garantir la inclusió, l’equitat i la justícia social als centres escolars.

El sistema educatiu valencià, com s’ha reiterat en nombroses ocasions, arrastra un dèficit històric en el nombre de treballadores i treballadors socials en els centres educatius, amb una ràtio incomprensiblement baixa per a donar cobertura a les necessitats que generen les múltiples problemàtiques socials que cal abordar per a protegir els drets de la infància, assegurar els recolzaments que precisen i facilitar l’accés a l’educació en igualtat d’oportunitats.

EUROPAPRESS

20 MINUTOS

LA VANGUARDIA

LAS PROVINCIAS

 

Logo de Sempre Teua - la teua llengua
Amb la col·laboració de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport
Logo de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport

Compartir en...Compartir en Facebook Compartir en Twitter Compartir en Linkedin

© Col·legi Oficial de Treball Social d'Alacant

Aquesta web utilitza cookies…+info