L'associació autonòmica es va constituir de manera oficial a través de la inscripció en el registre corresponent al setembre de 2019, formada en aquests moments per 20 persones voluntàries dels 3 col·legis de treball social de la Comunitat Valenciana.
Just abans que es decretara l'estat d'alarma, es van iniciar els tràmits pertinents per a la seua acreditació pel 112, com a entitat col·laboradora de la Secretària Autonòmica de Seguretat i Emergències, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública. Un tràmit que era necessari perquè l'associació estiguera autoritzada per aquest organisme per a poder participar en la prestació d'assistència psicosocial quan hi haguera alguna emergència. En aquests moments s'acaben de reprendre els tràmits per a poder continuar amb l'acreditació.
El dia 28 d'octubre de 2020 es va celebrar l'assemblea general d'aquesta, on es van establir els requisits i el procediment necessari per a poder pertànyer a ella com a soci/a.
Sabent que molts de vosaltres/as esteu interessats/as en l'àmbit de les emergències, us informem de la forma de conducta si decidiu fer-vos socis d'aquesta.
Us avancem algunes dades d'interès a tenir en compte:
Les persones voluntàries hauran de lliurar diploma o certificat de formació de 20h en emergències, declaració responsable degudament emplenada i haver realitzat els tràmits necessaris per a formar part de manera oficial de l'associació.
La quota anual de soci/a acordada és de 10 euro a l'any.
Procediment:
Si aquestes interessat/a a formar part activa de l'associació, hauràs de ser col·legiat/a i formalitzar la inscripció enviant un correu electrònic a valencia@cgtrabajosocial.es sol·licitant que se t'envie la informació relativa als requisits d'accés i la documentació necessària , que haurà de ser emplenada , signada i enviada a aqueix mateix correu.
© Col·legi Oficial de Treball Social d'Alacant