Dotar a l'alumnat de les eines i coneixements específics sobre la presentació i elaboració de projectes socials en contextos de contractació pública i convocatòries de subvencions.
OBJECTIUS ESPECÍFICS
• Capacitar a l'alumnat perquè conega i aplicació correctament normativa, fases i tràmits en el marc de licitacions/subvenciones.
• Capacitar a l'alumnat perquè conega i aplicació els coneixements teòrics i pràctics sobre disseny, formulació i presentació de projectes socials.
ÍNDEX DE CONTINGUTS
MÒDUL 0: Introducció (*2h).
• Lectura del Manual del curs (*1h).
• Autoavaluacions al final de cada mòdul (*15min. per mòdul: I, II, III i IV).
MÒDUL I: La col·laboració públic-privada en el desenvolupament de programes i servicis (*4h).
• Canvis en els models de benestar social.
• Introducció als principals instruments jurídics: contractació administrativa, convenis, subvencions públiques i concerts socials.
• Avantatges i inconvenients de cada instrument jurídic en l'àmbit dels servicis socials.
• Informació i llistat de les principals convocatòries de subvencions públiques i privades.
MÒDUL II: Contractació administrativa: licitacions (*4h).
• Aspectes més rellevants de: Llei de Contractes del Sector Públic (Llei 9/2017).
• Aspectes més rellevants de: Plec de Clàusules Administratives Particulars (*PCAP) i Plecs de Prescripcions Tècniques (*PPT).
• Procés i fases de presentació d'una licitació.
• Contractació administrativa: execució, seguiment i finalització d'un Servici.
MÒDUL III: Convocatòries de subvencions (públiques i privades) i altres fórmules de col·laboració públic-privada (Convenis i Concert Social) (*4h).
• Llei General de Subvencions (Llei 38/2003).
• Procés i fases d'una convocatòria de subvencions públiques.
• Justificació i seguiment econòmic d'un projecte.
• Conveni i Concert Social: característiques, diferències i similituds.
MÒDUL IV: Tècniques: Disseny i Formulació de Projectes Socials (*4h).
• Aspectes més rellevants per a la formulació i disseny de propostes tècniques.
• Eines de gestió, planificació, organització i eines digitals.
• Entrenament per a la correcta elaboració d'objectius-activitats-indicadors.
• Principals diferències per a la formulació en contextos de licitació i subvenció: aspectes pràctics.
MÒDUL V: Cas pràctic (*4h).
• Aspectes pràctics per a elaborar un pressupost.
• Cas pràctic: elaboració d'un pressupost en el marc de licitacions.
• Qüestionari avaluació final.
MODALITAT. METODOLOGIA. TEMPORALITZACIÓ
Esta formació es desenvolupa en forma 100% en línia en la plataforma ZOOM dels docents, combinant la docència sincrònica per videoconferència. Les sessions per videoconferència seran els divendres de 16:00h. a 20:00h. i els dissabtes de 10:00h. a 14:00h. El curs té una duració de 22 hores: 2 hores teòriques de lectura i comprensió del manual facilitat (més les autoavaluacions) i 20 hores de formació en línia teoricopràctica, incloent-hi el cas pràctic supervisat.
La formació tindrà com a màxim 20 alumnes/as, facilitant d'esta manera una major personalització i individualització durant el procés formatiu, més accessibilitat per a atendre consultes per part de l'alumnat durant les sessions, major adaptació del contingut al perfil dels i les inscrites a la formació, i grups més reduïts per al cas pràctic, així com per a altres exercicis que es realitzaran durant les sessions per videoconferència.
L'alumnat disposarà de material teòric, recursos complementaris i exercicis pràctics amb antelació a cada sessió. L'organització de cada sessió en línia formativa contindrà els següents blocs:
• Exposició del material teòric: el professor estimularà la participació de l'alumnat en tot moment mitjançant preguntes clau, imatges, vídeos i/o exemples orientats a la reflexió sobre el contingut del mòdul corresponent.
• Exercicis pràctics durant la sessió, per a assentar conceptes vistos durant la sessió.
• Descans i conclusions del mòdul.
• Avaluació (individual i/o grupal).
La realització de l'exercici pràctic serà en grup, mitjançant sales de ZOOM per a, posteriorment, fer ús del plenari per a bolcar conclusions. Utilitzarem conceptes de ludificació per a dinamitzar, motivar i reptar a l'alumnat en la realització dels seus exercicis.
CALENDARI
Divendres 11 octubre: 16.00-20.00
Divendres 18 octubre: 16.00-20.00
Dissabte 19 octubre: 10.00-14.00
Divendres 25 octubre: 16.00-20.00
Dissabte 26 octubre: 10.00-14.00
SISTEMA D'AVALUACIÓ:
Per a cada mòdul (I, II, III i IV) hi haurà un qüestionari d'avaluació. Les activitats d'avaluació, seran les següents:
• Assistir almenys a 3 de les 5 videoconferències.
• Superar (almenys puntuació de 5 sobre 10) les 4 proves objectives, una per cadascun dels mòduls (I-IV), conformades per 10 preguntes tipus test d'opció múltiple.
• Superar satisfactòriament el cas pràctic final (valoració grupal per part del professorat).
• Enquesta de satisfacció: l'alumnat ha de completar una enquesta de satisfacció en finalitzar la formació.
Durant el desenvolupament del curs, emprarem aplicacions digitals i intuïtives com *Kahoot i *Mentimeter, per a major dinamisme i millor experiència per a l'alumnat.
PROFESSORAT:
DAVID EXPÓSITO ÁLVAREZ. Graduat en Treball Social per la Universitat Complutense de Madrid (O.C.M) i amb títol de Director de Centres de Servicis Socials (COTS Madrid). Ha exercit des de la disciplina del Treball social combinant múltiples camps: des de l'àmbit de la intervenció social (principalment amb persones en situació d'exclusió social severa), com a formador, tant a nivell intern com extern en col·laboracions amb UCM i Col·legi Oficial de Treball Social de Madrid, i en la formulació de projectes socials, sent este últim camp en el qual exercix professionalment en l'actualitat com a Responsable de l'Àrea de Projectes de l'Associació Pro habitatge.