ELABORACIÓ DE PROJECTES SOCIALS EN LICITACIONS I SUBVENCIONS

  • Núm. d´hores: 22 hores.
    • Inici del curs: 11 d'octubre 2024
    • Finalització del curs: 26 d'octubre 2025
    • Núm. d'hores lectives: 20 hores + 2 h de lectura i avaluació.
    • Modalitat: Formació e-learning a través de seminari web
    • Tipus de Plataforma:
    SEMINARIS WEB es realitzaran a través de la plataforma ZOOM dels professors.
     
     
    INTRODUCCIÓ:
    Has hagut de tirar un cable en la teua entitat/empresa per a una subvenció alguna vegada? Has pensat a desenvolupar la figura de tècnic/a de projectes per a potenciar el teu perfil professional? Som Eduardo i David, i t'oferim una proposta formativa pràctica i de qualitat, única en el sector, especialitzada en licitacions, subvencions i concert social, a més de la formulació tècnica de projectes socials. De l'experiència, els errors i els assoliments aconseguits, naix la present proposta, pensada per a capacitar a professionals de l'àmbit de l'acció i intervenció social sobre els coneixements necessaris per a presentar un projecte social amb èxit, en el marc d'una subvenció, licitació i/o concert social. Aprendràs a formular, conéixer les fases de presentació, legislació, canals de finançament públic i privat, gestionar la documentació administrativa, elaborar pressupostos, etc. Esta formació et servirà perquè el dia de demà pugues enfrontar-te a qualsevol convocatòria amb garanties.
 
  • DIRIGIT A:
     
    El curs va dirigit a Treballadors i Treballadores Socials col·legiat/as. Tindran prioritat els professionals col·legiats/as en el *COTSA.
     
     
     
    OBJECTIU GENERAL
  • Dotar a l'alumnat de les eines i coneixements específics sobre la presentació i elaboració de projectes socials en contextos de contractació pública i convocatòries de subvencions.
     
    OBJECTIUS ESPECÍFICS
    • Capacitar a l'alumnat perquè conega i aplicació correctament normativa, fases i tràmits en el marc de licitacions/subvenciones.
    • Capacitar a l'alumnat perquè conega i aplicació els coneixements teòrics i pràctics sobre disseny, formulació i presentació de projectes socials.
     
    ÍNDEX DE CONTINGUTS
     
    MÒDUL 0: Introducció (*2h).
    • Lectura del Manual del curs (*1h).
    • Autoavaluacions al final de cada mòdul (*15min. per mòdul: I, II, III i IV).
     
    MÒDUL I: La col·laboració públic-privada en el desenvolupament de programes i servicis (*4h).
    • Canvis en els models de benestar social.
    • Introducció als principals instruments jurídics: contractació administrativa, convenis, subvencions públiques i concerts socials.
    • Avantatges i inconvenients de cada instrument jurídic en l'àmbit dels servicis socials.
    • Informació i llistat de les principals convocatòries de subvencions públiques i privades.
     
    MÒDUL II: Contractació administrativa: licitacions (*4h).
    • Aspectes més rellevants de: Llei de Contractes del Sector Públic (Llei 9/2017).
    • Aspectes més rellevants de: Plec de Clàusules Administratives Particulars (*PCAP) i Plecs de Prescripcions Tècniques (*PPT).
    • Procés i fases de presentació d'una licitació.
    • Contractació administrativa: execució, seguiment i finalització d'un Servici.
     
    MÒDUL III: Convocatòries de subvencions (públiques i privades) i altres fórmules de col·laboració públic-privada (Convenis i Concert Social) (*4h).
    • Llei General de Subvencions (Llei 38/2003).
    • Procés i fases d'una convocatòria de subvencions públiques.
    • Justificació i seguiment econòmic d'un projecte.
    • Conveni i Concert Social: característiques, diferències i similituds.
     
    MÒDUL IV: Tècniques: Disseny i Formulació de Projectes Socials (*4h).
    • Aspectes més rellevants per a la formulació i disseny de propostes tècniques.
    • Eines de gestió, planificació, organització i eines digitals.
    • Entrenament per a la correcta elaboració d'objectius-activitats-indicadors.
    • Principals diferències per a la formulació en contextos de licitació i subvenció: aspectes pràctics.
     
    MÒDUL V: Cas pràctic (*4h).
    • Aspectes pràctics per a elaborar un pressupost.
    • Cas pràctic: elaboració d'un pressupost en el marc de licitacions.
    • Qüestionari avaluació final.
     
    MODALITAT. METODOLOGIA. TEMPORALITZACIÓ
     
    Esta formació es desenvolupa en forma 100% en línia en la plataforma ZOOM dels docents, combinant la docència sincrònica per videoconferència. Les sessions per videoconferència seran els divendres de 16:00h. a 20:00h. i els dissabtes de 10:00h. a 14:00h. El curs té una duració de 22 hores: 2 hores teòriques de lectura i comprensió del manual facilitat (més les autoavaluacions) i 20 hores de formació en línia teoricopràctica, incloent-hi el cas pràctic supervisat.
    La formació tindrà com a màxim 20 alumnes/as, facilitant d'esta manera una major personalització i individualització durant el procés formatiu, més accessibilitat per a atendre consultes per part de l'alumnat durant les sessions, major adaptació del contingut al perfil dels i les inscrites a la formació, i grups més reduïts per al cas pràctic, així com per a altres exercicis que es realitzaran durant les sessions per videoconferència.
    L'alumnat disposarà de material teòric, recursos complementaris i exercicis pràctics amb antelació a cada sessió. L'organització de cada sessió en línia formativa contindrà els següents blocs:
    • Exposició del material teòric: el professor estimularà la participació de l'alumnat en tot moment mitjançant preguntes clau, imatges, vídeos i/o exemples orientats a la reflexió sobre el contingut del mòdul corresponent.
    • Exercicis pràctics durant la sessió, per a assentar conceptes vistos durant la sessió.
    • Descans i conclusions del mòdul.
    • Avaluació (individual i/o grupal).
     
    La realització de l'exercici pràctic serà en grup, mitjançant sales de ZOOM per a, posteriorment, fer ús del plenari per a bolcar conclusions. Utilitzarem conceptes de ludificació per a dinamitzar, motivar i reptar a l'alumnat en la realització dels seus exercicis.
     
    CALENDARI
     Divendres 11 octubre: 16.00-20.00
     Divendres 18 octubre: 16.00-20.00
     Dissabte 19 octubre: 10.00-14.00
     Divendres 25 octubre: 16.00-20.00
     Dissabte 26 octubre: 10.00-14.00
     
    SISTEMA D'AVALUACIÓ:
    Per a cada mòdul (I, II, III i IV) hi haurà un qüestionari d'avaluació. Les activitats d'avaluació, seran les següents:
    • Assistir almenys a 3 de les 5 videoconferències.
    • Superar (almenys puntuació de 5 sobre 10) les 4 proves objectives, una per cadascun dels mòduls (I-IV), conformades per 10 preguntes tipus test d'opció múltiple.
    • Superar satisfactòriament el cas pràctic final (valoració grupal per part del professorat).
    • Enquesta de satisfacció: l'alumnat ha de completar una enquesta de satisfacció en finalitzar la formació.
    Durant el desenvolupament del curs, emprarem aplicacions digitals i intuïtives com *Kahoot i *Mentimeter, per a major dinamisme i millor experiència per a l'alumnat.
     
    PROFESSORAT:
     
    DAVID EXPÓSITO ÁLVAREZ. Graduat en Treball Social per la Universitat Complutense de Madrid (O.C.M) i amb títol de Director de Centres de Servicis Socials (COTS Madrid). Ha exercit des de la disciplina del Treball social combinant múltiples camps: des de l'àmbit de la intervenció social (principalment amb persones en situació d'exclusió social severa), com a formador, tant a nivell intern com extern en col·laboracions amb UCM i Col·legi Oficial de Treball Social de Madrid, i en la formulació de projectes socials, sent este últim camp en el qual exercix professionalment en l'actualitat com a Responsable de l'Àrea de Projectes de l'Associació Pro habitatge.
  •  
    EDUARDO GUTIERREZ SANZ. Graduat en Treball Social per la UNED i Llicenciat en Dret (*UCM). És Director de Centres de Servicis Socials, i compte, entre altres, amb formació especialitzada en direcció i gestió d'organitzacions no lucratives. Ha treballat durant molts anys com a assessor jurídic, així com en la planificació i gestió de subvencions i licitacions públiques. És membre del Consell de Redacció de la revista Treball Social Hui i coordinador del Comité d'Habitatge de *EAPN España. Té una àmplia experiència docent, en l'àmbit d'habitatge, estrangeria i contractació administrativa. Actualment és Subdirector General de l'associació Pro habitatge.
     
    CERTIFICACIÓ
     
    El COTS d'Alacant expedirà títol acreditatiu de la formació a l'alumnat considerat apte, el qual es remetrà per correu electrònic en format pdf i amb codi de validació.
     
     
    MATRÍCULA: 125 euros
     
    PERÍODE DE MATRÍCULA: El formulari de matrícula s'obrirà el 3 de setembre a les 17h fins que es cobrisquen les places.
     
     
     
    COM EM MATRICULE:
     
    Una vegada s'òbriga el formulari de matrícula hauràs d'emplenar-lo,  enviar-lo i esperar que, a través del correu electrònic des de l'àrea de formació, se't confirme que comptes amb plaça i se't faciliten les instruccions per a fer el pagament. 
     
     
     
    FORMULARI DE MATRÍCULA (El formulari de matrícula s'obrirà el 3 de setembre a les *17h)
 
 
Per a contactar amb l'àrea de formació:
 
 Correu: formacion@cotsalacant.es
 
Telèfon i WhatsApp: 609589873.
 
 Seguix el canal de Novetats Formació COTSA en WhatsApp: https://whatsapp.com/channel/0029vamxvme6rgjajdnitz0s
 
 
 
Normes de devolució de cursos anul·lats pels inscrits:
 
Fins a quatre dies abans, devolució íntegra de l'import del curs.
 
Després del quart dia fins al mateix dia del curs se'ls retornarà el 30% de l'import d'este.
 
Només s'acceptaran devolucions per malaltia o treball degudament justificats o defunció familiar. 
 
  
 
 

Logo de Sempre Teua - la teua llengua
Amb la col·laboració de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport
Logo de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport

Compartir en...

© Col·legi Oficial de Treball Social d'Alacant

Aquesta web utilitza cookies…+info