Els 3 Col·legis de Treball Social de la Comunitat Valenciana, en col·laboració amb l'Escola Professional ProMediación ofereixen un curs semipresencial de Coordinació
Parental amb perspectiva de gènere de 120 hores de duració.
Inici del curs: 1/10/2019
Finalització del curs: 18/12/2019
Modalitat: semipresencial
Núm. hores lectives: 120h (100h en línia i 20 presencials)
Dates de les classes presencials: (Dos caps de setmana, divendres de vesprada (16-21h) i dissabte de matí (9-14h). Les sessions presencials es realitzaran en les seus de cada col·legi professional i les dates es troben per confirmar).
Lloc: Aula virtual de l'Institut Internacional ProMediación
Part presencial: Col·legi professional.
INSCRIPCIÓ:
S'obrirà un període de preinscripció del 5 al 20 de setembre.
Les places són limitades i es cobriran per rigorós ordre d'inscripció.
Per a poder ser admès en el curs l'alumne haurà d'estar col·legiat/a al corrent de quotes.
Tindran preferència d'admissió aquells/as col·legiats/as que hagueren realitzat en el 2018 la formació introductòria en coordinació parental organitzada pel Col·legi.
A partir del 21 i fins al 27 de setembre es contactarà amb els/as admesos/as i se'ls facilitarà les instruccions perquè formalitzen la matrícula dins d'aquest període.
PUNXA AQUI PER A PREINSCRIURE'T
JUSTIFICACIÓ
Els jutjats de família i de violència sobre la dona estan demandant professionals experts en coordinació parental a fi de realitzar seguiments de casos que presenten certes singularitats. El Treball Social és una disciplina que disposa de metodologia i tècniques apropiades per a l'exercici d'aquesta especialitat, però és necessària una formació prèvia per a donar resposta a aquesta necessitat.
En algunes ocasions, els tribunals de família adopten decisions que necessiten d'un seguiment, ja que existeixen circumstàncies especials que així ho aconsellen. Es tracta de casos d'especial conflictivitat, tractaments de drogodependència, persones o famílies sotmeses a plans d'integració social, o famílies que precisen d'ajuda en l'execució de plans de coparentalidad.
La funció de “coordinador parental” assisteix a aquestes famílies i emet informes de seguiment al tribunal. La resolució final del procediment dependrà de l'evolució d'aquest seguiment. Del que s'ha dit anteriorment es desprèn que la figura del coordinador parental exerceix un paper híbrid entre el peritatge social i la mediació social. No és peritatge, ni tampoc és mediació, però concorren totes dues facetes.
II. OBJECTIUS DEL CURS:
El present curs pretén la formació específica en coordinació parental o bé en coordinació parental.
Els objectius específics són:
Conèixer les característiques del divorci/separació amb alt nivell de conflicte
Conèixer en què consisteix la coordinació parental i el rol dels diferents professionals que intervenen.
Conèixer les causes que provoquen l'escalada del conflicte entre parelles amb fills/as.
Conèixer les experiències existents en altres països i les que s'estan realitzant a Espanya.
Adquirir els coneixements teòrics i pràctics bàsics pertinents per al desenvolupament de la coordinació parental
Discriminar les aptituds i actituds pròpies del rol del mediador familiar i del/a
coordinador/a parental en contraposició a altres perfils professionals i siguen capaços d'aplicar-les en l'acompliment de la seua tasca professional.
DESTINATARIS/AS:
Aquest curs d'especialització va dirigit a tots aquells/ treballadors/as socials col·legiats/as, que vulguen tenir coneixement del procés de coordinació parental i de l'especificitat d'algunes de les tècniques que en ell s'utilitzen.
Nota: Per a poder renovar o inscriure's en el torn de coordinadors/as parentals del col·legi per a l'any vinent, serà requisit imprescindible entre altres, comptar amb aquesta formació especialitzada o similar de no menys de 100h en coordinació parental.
METODOLOGIA SEMIPRESENCIAL
- 100 hores a través de l'aula virtual: vídeos de els/as professors/as, material teòric, lectures, anàlisis de conflictes reals, realització d'exercicis pràctics, fòrums de participació.
- 20 hores presencials pràctiques
En el desenvolupament del Curs d'Especialització s'utilitzarà una metodologia basada en el aprenentatge participatiu per la qual cosa es realitzarà una combinació tant del mètode expositiu, per a la impartició dels conceptes més teòrics, com del mètode interrogatiu, cercant la màxima implicació del/a alumne/a en el seu aprenentatge. Es pretén és que cadascun dels assistents transferisca, en la mesura que siga possible, l'aprenentatge de l'aula a la seua carrera professional.
El certificat serà expedit per l'Institut Internacional ProMediación així com pel Col·legi o Col·legis i Associacions col·laboradors.
III. PROGRAMA DEL CURS
Mòdul I: Aspectes psicosocials a tenir en compte
• Teoria del conflicte des de la perspectiva psicològica
• Conflictes i procés de família
• Famílies amb situacions especials
• El **genograma familiar
• La perspectiva sistèmica
Mòdul II: Coneixements necessaris sobre mediació:
• Conflicte i mediació
• Mediació i orientació familiar
• Procés i Tècniques
• Rol del mediador i diferència amb la coordinació de criança
Mòdul III: Separació o divorci amb conflicte d'alt nivell
• Tipologia de conflictes
• Característiques del conflicte d'alt nivell
• Aspectes rellevants en conflictes d'alt nivell emocional
• Factors que precipiten la derivació al Coordinador de Criança
Mòdul IV: Coordinació de Criança
• Origen
• Enfocaments de la Coordinació de Criança
• Concepte i Directrius
• Objectius
• Principis
• Conflicte d'interessos
Mòdul V: El/la Coordinador/a Parental
• Designació
• Funcions
• Capacitació i rol
• Limitacions i àmbit d'actuació
• Facultats
o Desequilibri entre les parts
o Confidencialitat
• Codi ètic
CURS DE COORDINACIÓ DE CRIANÇA
Mòdul VI: Procés d'actuació d'el/la coordinador/a de criança
• Fases del procés
o Criteris de selecció de les familiar
o Procés d'admissió per el/la coordinador/a de criança
o Primera entrevista amb les parts
o Fase d'implementació
o Fase de manteniment
o Fase de terminació
• Honoraris
• Models i implementació d'objectius
• Documentació: resums i informes escrits
Mòdul VII: Entrevistes i formularis
• Entrevistes amb pares
• Entrevistes amb els fills
• Tècniques específiques enlaire nivell de conflicte
• Formularis utilitzats en cada fase
Mòdul VIII: Casos especials
• Alienació parental
• Violència domèstica
• Abús de substàncies i addiccions
• Trastorns de personalitat
Mòdul XI: Context legal per a la pràctica de la Coordinació de Criança
• Contacte amb advocats
• Mandat judicial
• Contacte amb el jutge
• Homologació de les decisions
Mòdul X: Projectes realitzats
Mòdul XI: La perspectiva de gènere en la Coordinació de criança
La igualtat de gènere, concepte, característiques
L'antropologia de gènere
Les teories feministes
Les accions positives
Estereotips de gènere
Violència de gènere
DOCENTS.
PROFESSORAT AULA VIRTUAL
**Dominic D´Abat
Mediador, coordinador parental
Director de **Consensus **Mediation **Center de Mont-real
Membre de la **Association **of **Families **and **Conciliation **Courts (**AFCC)
Sra. María Jesús Fernández
Mediadora, treballadora social, advocada
Coordinadora parental, formada amb Dominic D´Abat i Aldo Morrone
PROFESSORAT PRESENCIAL
Raúl Soto Esteban. Doctor en Treball Social. Treballador Social adscrit als Jutjats de Collado Villalba. Professor Associat en la Universitat Complutense.
Rafael Alcázar Ruiz. Diplomat en Treball Social. Llicenciat en Sociologia, adscrit a l'Institut de Medicina Legal i Ciències Forenses d'Alacant. Professor Associat en la Universitat d'Alacant.
QUOTA D'INSCRIPCIÓ:
El curs tindrà un cost únic de 200€
El cost de la matrícula haurà d'abonar-se una vegada li siga notificat a l'alumne/al fet que ha sigut admès/a. En aqueix moment podrà sol·licitar el pagament del curs en un o dos terminis.
© Col·legi Oficial de Treball Social d'Alacant